Cyklochodník 8836 - Juskova Voľa

Slanské vrchy sú ideálnym terénom pre cykloturistov. Tamojšie cyklochodníky sú značené, pohybujú sa od najnáročnejších až po okruhy vhodné aj pre víkendových návštevníkov. Treba si len vybrať a obdivovať krásy okolitých lesov.

Cyklochodník 8836, známy aj ako MTB okruh, je situovaný v katastri obce Juskova Voľa. Je značený žltou farbou a najkratší okruh je dlhý asi 6,5 km. Dĺžka trasy závisí od rozhodnutia cyklistu. Okruh totiž križuje niekoľko iných trás, a tak môžete začať na tomto okruhu, ale počas neho prejsť na iný s rozdielnym cieľovým bodom. Štartovacím miestom 8836-ky je obec Vechec vzdialená asi 5 km od centra mesta Vranov. Z Vechca sa pustíme smerom na obec Juskova Voľa po ulici Lesná. Odbočíme na žltú značku a popri miestnom ihrisku prejdeme na príjemnú poľnú cestu poza obec. Pri brode cez potok Lomnička zabočíme vľavo. Cesta nás zavedie do prítmia lesa. Po asi 4 km sa dostaneme na začiatok obce Juskova Voľa. Tu si môžeme vybrať kam ďalej.

V ponuke je cyklookruh "Ku vlčiemu potoku", ktorý vedie okolo dediny. Po rovnakej ceste vedie aj žlto značený cyklochodník Vlčí okruh. Ten nás privedie ku Gréckokatolíckemu mládežníckemu centru Bárka. Sme na križovatke, kde sa môžeme rozhodnúť, či pokračujeme ďalej po chodníku 8836 (MTB okruh) alebo sa vrátime späť do dediny. Odbočíme vľavo na spomínaný cyklochodník 8836, ktorý vedie po účelovej spevnej ceste. Pri turistických smerových tabuliach sa k žltej značke pripája zľava aj červený chodník 023, známy tiež pod názvom MTB Alžbeta.

Pokračujeme ďalej údolím potoka Lomnička. Trasa vedie po lesnej ceste, ktorej kvalita zodpovedá jej účelu využitia - sťahovanie vyťaženého dreva. Pri smerníku U troch srncov máme opäť možnosť voľby. Dá sa pokračovať priamo po červenom chodníku 023, ktorý nás dovedie do Zámutova. My však odbočíme vpravo a pôjdeme po trase chodníka 8836 (žltá značka). Cesta vedie striedavo lesom a po lesných lúkach. Asi po 25 minútach sa dostaneme na Kováčove lúky. Tu sa znova križuje niekoľko turistických chodníkov. Zabočíme vpravo smerom do Juskovej Vole. Cesta vedie okolo Bučieho Lazu späť do dediny, čo je cieľ nášho výletu. Čaká nás už iba presun do Vranova nad Topľou.

Pre tých, ktorým sa vidí okruh krátky, odporúčame na križovatke U troch srncov pokračovať po chodníku 023, ktorý nás vedie lesným terénom popod Dubový vrch cez časť Pod Oblou až ku križovatke so žltým turistickým chodníkom vedúcim z Juskovej Vole. Tu sa pripája aj náučný chodník Zámutovská kolejka. Popri nej sa dostaneme do centra obce Zámutov.

Chodník 023, po ktorom sme šli, tu však nekončí. Vracia sa znova do lesa a vedie až do obce Rudlov, kde sa znovu križuje s ďalšími trasami. Nás už trek do Rudlova neláka. Smerujeme teda po ceste II. triedy zo Zámutova do Čaklova a ďalej po hlavnom cestnom ťahu do okresného mesta. Je možné prejsť v Čaklove cez hlavnú cestu a bočnou uličkou po poľnej ceste popri čističke odpadových vôd do obce Kručov. Tu sa pripájame na posledný kilometer Vranovského cyklookruhu.

Dlhší variant našej trasy meria asi 33 km, rozdiel medzi najvyšším a najnižším bodom trasy je asi 220 m. Nie je príliš náročný, zvládnu ho aj menej zdatní cyklisti. Trasy v Slanských vrchoch ponúkajú rôzne možnosti a kombinácie. Na svoje si tu určite príde každý vyznávač toho športu.

logo-dark

Lajkuj, zdieľaj alebo sleduj nás na:

mdvsr

Dokumenty
Aplikácia

Realizované s finančnou podporou Ministerstva dopravy Slovenskej republiky

Copyright © 2021 OOCR HZ. Všetky práva vyhradené.