Na stiahnutie

Horný Zemplín - relax, šport, zdravie

Interaktívna mapa

Interaktívna mapa

Cyklotrasy

Štúdia cyklotrás regiónu Horný Zemplín a Horný Šariš

Počasie

S podporou

Travel in Slovakia – Good Idea
Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja S

Domov > Úvod > Aktuality



Prvý vnútroštátny autovlak z Bratislavy na východné Slovensko štartuje 15. decembra

Prvý vnútroštátny autovlak z Bratislavy na východné Slovensko štartuje 15. decembra BRATISLAVA  (10. decembra 2013) - Prvý slovenský vnútroštátny autovlak medzi Bratislavou a východným Slovenskom začína jazdiť od nedele 15. decembra  2013. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa službu v spolupráci s Wagon Slovakia Košice ako nočnú prepravu auta s cestujúcimi vo vlaku Zemplín medzi Humenným a Bratislavou s radením lôžkových a ležadlových vozňov. Preprava začne fungovať od platnosti nového cestovného poriadku 2013/2014.

Autá bude prepravovať nočný rýchlik R 614/615 Zemplín odchádzajúci pred polnocou z Bratislavy (23.40 h) a v opačnom smere večer o 21.28 h z Humenného. Autovlak predstavuje pohodlné a bezpečné cestovanie. „Veríme, že nočný autovlak môže priniesť do istej miery víťazstvo nad individuálnou automobilovou dopravou, čo je v súčasnosti najväčší konkurent verejnej železničnej dopravy. Nemôžeme síce s cestnou dopravou súperiť v rýchlosti, ale určite v plynulosti dopravy a v efektivite využívania času,“ uviedol Jozef Schmidt, riaditeľ Úseku obchodu ZSSK.
 
Služba počíta s tým, že  ľudia lepšie využijú hodiny zvyčajne zaplnené šoférovaním. Navyše nemusí riešiť zápchy a hrozby havárií na preťažených cestách. Cestujúci nastúpi večer do vlaku, chvíľu môže pracovať na počítači a následne sa vyspí. V cieli cesty ráno vystúpi oddýchnutý a čerstvý a má k dispozícii svoje auto. To všetko bez platenia za hotel.
 
V prospech trasy Humenné – Bratislava a späť rozhodlo veľké spádové územie Zemplína – husto osídlené okresy v ako je Snina, Medzilaborce či Vranov nad Topľou, Trebišov. Súčasne ide o dostatočnú vzdialenosť pre dobré nastavenie nočného vlaku, aby  sa cestujúci vyspali. Do tohto regiónu nie je plánovaná diaľnica a zatiaľ ani iná rýchlostná komunikácia.
"Veríme, že ľudia budú autovlak využívať  pri ceste z východného Slovenska za zamestnaním či administratívou do hlavného mesta. V opačnom smere zasa pri dovolenkách na Domašu a Zemplínsku Šíravu,“ zdôraznil J. Schmidt.
 
ZSSK nasadí na tento autovlak moderné autovozne zakúpené od rakúskych železníc OBB. Nakladacie priestory v staniciach v Bratislave a v Humennom zrealizovali Železnice SR a servis pri nakládke, vykládke a preprave bude zabezpečovať spoločnosť Wagon Slovakia Košice a. s.
 
ZSSK už dlhšie úspešne prevádzkuje tri autovlaky z východného Slovenska  do Prahy - na trase Poprad-Tatry – Praha nočný autovlak a z Košíc do Prahy denný aj nočný autovlak. Záujem rastie, v tomto roku ZSSK autovlakom prepravila viac ako 14 tisíc vozidiel a počas sviatočných dní posilňujeme prepravu až na takmer 60 vozidiel denne jedným smerom.
           
V pilotnej fáze bude ZSSK prepravovať autá do výšky 1500 mm na spodnej plošine autovozňa. Vodič má vyhradené miesto v lôžkovom vozni. Cena za prepravu autovlakom,  s prihliadnutím na náklady pri jazde autom, začína pri cene 50 € za auto a vodiča jedným smerom. Príplatok za lôžko na spanie je 8 € na osobu. S vodičom môžu cestovať naraz až  štyria ďalší spolucestujúci. Zakúpenie spiatočného lístka je spojené s ďalšou zľavou.

Rezervácia cestovných dokladov je možná dva mesiace až dve hodiny pred pravidelným odchodom vlaku.  Každé auto musí byť sprevádzané najmenej jedným držiteľom vodičského oprávnenia. Auto je potrebné pristaviť na nakládku dve hodiny pred odchodom vlaku.
 
 
 




Odporúčame






Členovia